Posted in Newspaper, Non classé

26/7

1.no longer + V
2.fresh produce market
3.opting instead to hop in
4. head off to
5.family of five
6.an expanding middle class
7.astest-growing economies
8.fan alluring market
9.retail market
10.becoming better educated
11.sow profits
12.convenience stores
13.grocery chains
14.build solid footprint
15.becoming more demanding
16.signed a franchise agreement
.
.
.

These days Thu Huong no longer shops at the fresh produce market near her home, opting instead to hop in a taxi and head off to Aeon Co.’s 9-month-old mall in Hanoi. There, as she shops for her family of five, she can bask in the air-conditioning and enjoy free Wi-Fi.
.
.
===>> Nhớ đừng dịch từng từ, mà chuyển nó về ngữ cảnh tiếng Việt, đó là sự khác biệt giữa tiếng Việt và Anh = Thu Huong không còn đi mua sắm ở chợ nông sản tươi sống gần nhà trong những ngày gần đây nữa, thay vào đó chị lựa chọn leo lên 1 chiếc taxi và hướng thẳng tới trung tâm Aeon đã được khai trương 9 tháng tại Hà Nội. Tại đó, khi chị mua sắm cho gia đình 5 người, chị có thể tận hưởng sự mát mẻ và Wi-Fi miễn phí.
.
.
.
.
“It’s very convenient to shop there, I can buy all the different things that my family needs for a whole week. I also feel more modern and fancy when shopping in a place like this,” said the 30-year-old dairy company employee.
.
.
===>> Nhớ đừng dịch từng từ, mà chuyển nó về ngữ cảnh tiếng Việt, đó là sự khác biệt giữa tiếng Việt và Anh = Thật tiện lợi để mua sắm ở đây, tôi có thể mua nhiều thứ khác nhau cho gia đình cả tuần. Tôi cũng cảm thấy hào hứng và hiện đại đi mua sắm ở những nơi thế này.Chị Hương,30 tuổi, là 1 nhân viên của công ty sữa nói.
.
.
With a young population, an expanding middle class and one of Southeast Asia’s fastest-growing economies, Vietnam is an alluring market for Aeon, Takashimaya Co. and Seven & i Holdings Co. The reason: China is slowing and growth is flat-lining at home.
.
.
===>> Nhớ đừng dịch từng từ, mà chuyển nó về ngữ cảnh tiếng Việt, đó là sự khác biệt giữa tiếng Việt và Anh =Với dân số trẻ, tầng lớp trung lưu đang gia tăng và là 1 trong những nền kinh tế phát triển nhanh nhất khu vực Đông nam á, Viêt Nam là 1 thị trường hấp dẫn cho Aeon. Lý do rất đơn giản là kinh tế Trung Quốc suy giảm và khó có thể gia tăng thêm tại quê nhà Nhật Bản
.
.
“The Vietnamese economy is growing rapidly and its middle class is explosively expanding,” said Nagahisa Oyama, who oversees Vietnam operations as the company’s chief there. “Its retail market is growing very quickly with strong appetite for spending, especially among young people.”
.
.
===>> Nhớ đừng dịch từng từ, mà chuyển nó về ngữ cảnh tiếng Việt, đó là sự khác biệt giữa tiếng Việt và Anh = Kinh tế Việt Nam đang tăng trưởng nhanh và giai cấp trung lưu đang bùng nổ. Ông Oyama giám sát các hoạt động của Aeon tại Việt Nam với vai trò là lãnh đạo công ty.Thị trường bán lẻ phát triển rất nhanh với nhu cầu chi tiêu rất mạnh, đặc biệt là giới trẻ.

Advertisements

Author:

HCM University of Technology SIMer13 - Industrial Management

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s